Leatherman - Reklamationshantering

Leatherman har gjort sitt yttersta under utvecklingen och tillverkningen av ditt verktyg för att se till att det är av bästa kvalitet. Tyvärr händer det dock även att den bästa av produkter går sönder. Det är för just dessa tillfällen som Leathermans generösa 25-års garanti finns till (10 år för ficklampor).

Leathermans garanti täcker INTE följande:
- Missbruk eller när produkten har förändrats.
- Obehörig, omdömeslös eller felaktig användning.
- Fodral/hölster, bits eller accessoarer.
- Färgade och anodiserade ytbehandlingar.
- Rost eller skador orsakade av rost.

Har ditt verktyg gått sönder? I första hand ska du vända dig till den butik där du köpt verktyget. Om inte detta är möjligt eller om du inte får den hjälp du behöver så kan du alltid skicka verktyget direkt till oss.

Så här går du till väga...
- Ladda ner vårt reklamationsformulär för Leatherman. Klicka här...
- Fyll i formuläret så komplett som möjligt. Det är viktigt att du så tydligt som möjligt beskriver felet/felen på verktyget.
- Packa verktyget säkert efter eget tycke, utan fodral. Vi kan inte ta ansvar för produkter som inte kommer fram till oss.
- Skicka in verktyget till oss på nedanstående adress tillsammans med reklamationsformuläret.

Ultimate Nordic AS
Industrivägen 1
171 48 Solna

OBS! Vi har inte möjlighet att hämta ut rekommenderade brev, postpaket (Postnord MyPack) eller andra typer av försändelser som måste hämtas på ett utlämningsställe, och ber er därför skicka in ert verktyg med företagspaket (Postnord Parcel) eller liknande om ni vill kunna spåra ert paket.

Jag har skickat in mitt verktyg till er, vad händer sedan? När vi har tagit emot ditt verktyg så registrerar vi och kontrollerar felet/felen för att kunna besluta om vilken typ av reklamation det handlar om. Därefter byter vi ut det till ett ersättingsverktyg* av samma eller motsvarande modell (om ditt verktyg inte längre finns inom Leatherman ordinarie sortiment så uppgraderar vi det till det verktyg som motsvarar din modell för tillfället). Därefter skickas verktyget tillbaka till dig direkt från vårt svenska kontor.

Under normala omständigheter får du ett verktyg tillbaka inom ett par veckor. Undantaget storhelger och semestertider.
Har du frågor eller behöver mer information, kontakta oss på e-post: info@ultimatenordic.se.

* Den första mars 2011 ändrade Leatherman sina rutiner från att har reparerat alla verktyg till att istället erbjuda ersättningsverktyg. Ersättningsverktygen tillhandahålls direkt från Leatherman och kommer till oss i stora bulkpack (utan fodral och packade i kartonger). Har du en Leatherman som betyder mycket för dig eller som är märkt på ett betydelsefullt sätt? Då kan vi erbjuda en garantireparation av ditt verktyg via Portland i USA. Reparationen tar ca 3-6 månader och en reparationskostnad på 500:- tillkommer. För att skicka in ditt verktyg på reparation kan du använda formuläret ovan.

Ultimate Nordic AS, Industrivägen 1, 171 48 Solna.
E-post: info@ultimatenordic.se, Tel: 08-410 515 80